Interneta veikala 220.lv apkopotā informācija liecina, ka ziemas sporta preču inventāra pārdošanas apjomi kāpuši par 80%, salīdzinot ar aizvadītās sezonas rādītājiem. Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī Latvijā straujākais pieprasījuma kāpums ir novērots hokeja inventāram, tāpēc 220.lv sadarbībā ar Jelgavas Ledus sporta skolas eksperti Irēnu Rutku skaidro, kāds inventārs nepieciešams hokeja treniņiem. Eksperte arī atklāj, ka hokejs strauji kļūst populārs meiteņu vidū.
Pirktākās ziemas kategorijas preces ir saistītas ar ziemas sporta entuziastu drošību – slēpošanas aizsargi, slēpošanas brilles, slēpošanas ķiveres. Tomēr, kā skaidro 220.lv izpilddirektors Raimondas Žilēnas, vislielākais pieprasījums ir hokeja preču kategorijai. “Šogad nolēmām ziemas sporta preču kategoriju papildināt ar jaunām precēm, un mūsu klienti to ir izmantojuši. Hokeja inventāra pārdošanas apjoms ir audzis vairākas reizes. Šobrīd hokeja preču kategoriju veido globāli un atpazīstami zīmoli, kas nodrošina kvalitāti, par kuru pircēji būs ļoti apmierināti.”
Inventāra izvēle; minimālais aprīkojums
Hokejs prasa daudz aprīkojuma. Lielāko daļu var iegādāties par saprātīgām izmaksām, tomēr jāatceras, ka būs nepieciešams arī daudz vietas, lai inventāru uzglabātu un transportētu. Kā stāsta Jelgavas Ledus sporta skolas pārstāve Irēna Rutka, iegādājoties jaunu hokeja inventāru, liela nozīme ir ne tikai zīmolam, bet arī kvalitātei un bērna komfortam. “Kā saka mūsu treneri: jo vieglāks ir ekipējums, jo labāks tas ir,” atklāj I.Rutka.
Eksperte atgādina, ka minimālajā aprīkojumā ietilpst: kājsargi, elkoņsargi, ķivere (maziem bērniem ar režģi priekšā), kakla sargs (arī domāts maziem bērniem, bet var iztikt ar nosacījumu, ka vietā, kur bērns vēlas slidot, vienlaicīgi neslido 20 un vairāk citi bērni), un, ja var atļauties – hokeja cimdi, ja nē, tad ziemas cimdi.
Vecākus bieži uztrauc pareizā izmēra piemeklēšana, jo, domājot par nākotni, gribas iegādāties nedaudz lielāku izmēru, lai derētu arī nākamajā sezonā. I. Rutka no pieredzes gan stāsta, ka vecāki savstarpēji kooperējas un mainās ar aprīkojumu, kas ļauj atrisināt ātri augošam bērnam vajadzību pēc jauna ekipējuma ik sezonu.
Augošā hokeja popularitāte meiteņu vidū
Hokejs vienmēr ir bijis pieprasīts sporta veids visā pasaulē. Ja kādreiz tā bija izteikta puišu nodarbe, tad tagad tas strauju popularitāti iegūst arī meiteņu vidū, un arī meitenes 5 gados sāk savus pirmos treniņus. Sporta preču zīmoli reaģē uz šo tendenci un arvien biežāk inventārā parādās rozā toņi, norāda 220.lv. Piemēram, hokejistes var izvēlēties rozā slidas.
Sieviešu hokejs ir viens no visstraujāk augošajiem sporta veidiem pasaulē. Tam piekrīt arī Latvijas sieviešu hokeja izlases uzbrucēja Kitija Voitkeviča, kura jau 11 gadus profesionāli trenējas hokejā. Runājot par stereotipiem, ka hokejs nav domāts meitenēm, jo ir pārāk agresīvs, hokejiste nepiekrīt: “Sieviešu hokejā netiek pielietoti spēka paņēmieni, kas varētu sagādāt tik bīstamas traumas kā vīriešu hokejā. Viens no iemesliem, kāpēc hokejs ir piemērots meitenēm, ir, lai uzlabotu savu fizisko formu un attīstītu taktisko domāšanu. Hokejs ir aizraujošs sporta veids un nav jābaidās, ka tas varētu “sabojāt” sievišķīgumu.”
Interneta veikals 220.lv akcentē, ka neatkarīgi no bērna izvēlētā sporta veida, vecākiem ir jāiedrošina neapstāties un izmēģināt spēkus, vienlaikus atgādinot, ka ir jāievēro drošības noteikumi, nodarbojoties ar jebkuru sporta veidu. Analizējot 220.lv datus, jāatzīst, ka iezīmējas pozitīva tendence un sporta entuziasti par drošību rūpējas – šajā sezonā slēpošanas aizsargi ir pirkti pat 6 reizes vairāk nekā aizvadātājā sezonā, savukārt ķiveres pirktas par 2 reizēm vairāk.
Par Pigu Grupu
Pigu Grupa, kurai pieder tiešsaistes veikals „220.lv“ Latvijā, „Pigu.lt“ Lietuvā un „Kaup24.ee“ Igaunijā, ir lielākais e-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs. Kopš 2015. gada Pigu grupu pārvalda viena no lielākajām privātkapitāla investīciju sabiedrībām Centrāleiropā un Austrumeiropā MCI. Šī ir pirmā un vienīgā Lietuvas kompānija, kas trīs gadus pēc kārtas ierindojas starp pieciem visstraujāk augošajiem Centrāleiropas tehnoloģiju uzņēmumiem.